lørdag 20. februar 2010

Det snør...

...igjen...
Hver eneste gang man kjenner at temperaturen beveger seg opp mot null, blir man optimist.
Nå begynner slutten på vinteren!
Men nei, da.
I går våknet jeg til gjensnødd gate og parkeringsplass. Optimist som jeg er satte jeg avgårde med den lille skranglete loppa, med det resultatet at jeg ble sittende bom fast etter ca. 2 meter.
Ok, ikke gi opp så lett, tenkte jeg. Men dum er jeg heller ikke, den kunne jeg ikke få løs uten hjelp.
Så da fikk jeg heller ta den andre bilen, den med perforert eksosanlegg og en bensintørste som kan skremme fan på flatmark.
Etter ca. 3 meter satt den bom fast.
Jau da!
Ikke noe jobb på meg den dagen, for å nå den bussen må jeg først kjøre en drøy mil.
Utpå dagen ble det endelig brøytet, og ved hjelp av en vennlig nabosjel fikk jeg først løs den ene bilen, og brukte den til å dra løs den andre.
Hvilken lettelse!
Helt til jeg våkner på lørdag morgen og ser at det har snødd like mye igjen...
Nå er det ikke aktuelt å røre noen av bilene før det blir brøytet - noe det forhåpentligvis blir gjort i helgen - og når/om jeg får en løs, skal den bli parkert nede ved butikken slik at jeg kommer meg på jobben på mandag!

2 kommentarer:

  1. Dere må kjøpe dere snøskuffe sjønneru! Men det er vel ikke så ofte det er såpass snø som i år hos dere. Her er snøskuffa masse i bruk hele vinteren. Fin trim, bruker jeg å "lure" meg sjøl til å tenke, hi hi...

    SvarSlett
  2. Hadde faktisk tenkt til å kjøpe snøskuffe i dag, etter at jeg oppdaget i går at gubben tidligere kun har brukt spade for å skuffe vekk snøen med. Helt håpløst! (det er sånt man oppdager når man må være alene om alt en periode) Men da må jeg først få løs en bil... og én ting er å måke gården og rundt bilen, men hva med veien da? Nå vasser vi til knes, og ingen tegn til brøytebil. Da hjelper det lite å måke.

    SvarSlett