søndag 21. mars 2010

Strikkedilla...

...har jeg om dagen.

Kanskje ikke så rart, noe må jeg jo fylle kveldene med når gutta reiser vekk.




Det kommer en ny liten knott til sommeren, og alle hjerter gleder seg. Og jeg strikker så han eller hun har noe som varmer litt utpå høsten. Mønstrene er fra Garnstudio.

Der finnes det mange flotte mønstre, og det er utrolig deilig å kunne sitte hjemme i ro og mak og printe ut de man vil ha, i stedet for å stresse til butikker og bla gjennom mønsterbøker. For ikke å snakke om hvor billig garn man får tak i!

Her fant jeg også mønstrene til det som Lisemor får i bursdagsgave i år - riktignok en drøy måned for tidlig, men det skal jo brukes også før været endres. Dessuten fikk hun ingenting av meg i fjor, noe jeg gremmes for.


Så i år blir det votter og sokker i norsk mønster, jeg syntes jeg hørte et hint om at hun kunne tenke seg noe slikt.
Og nå er det noen dager siden jeg sendte det, så da er det vel kanskje trygt å legge det ut på bloggen også ;-)

Den svenske OL-lua som Lise har oppskrift på, den tenkte jeg at jeg bare måtte prøve - jeg sliter litt med å finne luer som både passer, er behagelige og ikke ser helt håpløse ut på meg.

Det funka!


Jeg har ingen fancy dukkehodegreie til å prøve ting på, så kaffekanna får duge :-)
Den er veldig behagelig og varm, og som Lise sier i bloggen sin - det går FORT å hekle den.
Gir mersmak, absolutt.
Men nå tror jeg faktisk at lueværet begynner å vike for litt mer normale temperaturer for årstiden her sør, så jeg får se om det blir laget fler av dem før mot høsten igjen.

1 kommentar:

  1. Å!! Skal jeg få det lekre settet altså? Tuuusen takk! Jeg er så elendig til å strikke mønster i forskjellig farge, så dette er velkomment! Og ullsokkene slites godt her nord. Bruker de omtrent hele året. Fint babysett også. Og lue, godt du likte oppskriften. Jeg har heklet masse av dem siden OL.

    SvarSlett