søndag 3. januar 2010

Restegarnsstrikk

Når jeg har mye restegarn hjemme, som nå, så blir det ofte noen småting. Prøver ikke akkurat å konkurrere med de utrolig dyktige strikkerne jeg ser på bloggene rundt omkring, men synes ikke dette er så verst sånn til husbruk. Dette er mine siste kreasjoner.

Pulsvanter, strikket av det jeg hadde igjen av blått garn. Tatt helt på sparket og sånn ser de ut også. Men litt artige.







Votter med selbumønster e.l. Hadde en del blått og hvitt garn igjen og hadde lyst til å prøve meg, og det gikk jo greit. Måtte tilpasse oppskriften litt fordi garnet var tykkere enn det som sto i oppskriften, men det ble jo et resultat ut av dette også.


Hadde en del brunt garn igjen og fant ut at jeg skulle prøve meg på et par ille feminine handsker ved hjelp av litt rosa rester. Det brune rakk ikke helt til, så det ble et par rosa fingre også. Den største tabben her er at det rosa garnet ikke varmer i det hele tatt, så når jeg bruker disse er jeg konstant kald på to fingre.
Da vet jeg det til neste gang.

1 kommentar:

  1. Oi, så flott! Her driver jeg og sender strikkating til dere når du lager de mye bedre selv! *gruff*
    Til info så ønsker jeg meg sånne blå og hvite votter til bursdagen min. ;o) Jeg hater å strikke mønster, så jeg har ingen sånne *snufs*

    SvarSlett